"بسم رب المهدی"
منجی در دین زرتشت:
در آیین زرتشت به ظهور مصلح و منجی آخر الزّمان تأکید شده است. در کیش زرتشتی یک قدرت کیهانی یا روح خیر به نام اهورا مزدا و یک قدرت کیهانی متضاد یا روح بزرگ شر به نام اهریمن خود نمایی می کند.
در طول تاریخ، این دو نیرو با هم تا آخر الزّمان در ستیز هستند و در آن زمان خوبی بر شر غلبه می کند و حوزه ی صلح و پاکی و اعتلای اهورا مزدا فرا می رسد و با ظهور سوشیانس، آخر الزّمان آغاز می شود.
*منبع: تاریخ جامع ادیان،ص318
**********************************************************
در کتاب جاماسب(یکی از کتب معتبر آیین زرتشتی) نقل شده :
((مردی بیرون آید از زمین تازیان،از فرزندان هاشم،مردی بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق و...بر دین جدّ خویش بود.با سپاه بسیار، و روی به ایران نهد و آبادانی کند، و زمین را پر داد کند، و از داد وی باشد گرگ با میش آب خورد و مردم بسیار شوند و...و همه کس بدین مهرآزمای بازآیند و جور و آشوب از جهان برخیزد،چنانکه فراموش کنند که چون سلاح باید داشتن و اگر وصف نیکویی آن کنم تلخ گردد این زندگانی که ما بدو اندریم.))
کلمه ی مهر آزمای در کتاب جاماسب نام مبارک حضرت محمّد بن عبدالله (ص) است که در دولت با سعادت مهدی آل محمّد(ص) همه ی ملل به دین مقدّس وی بازآیند و بقیه ی جملات با کمال وضوح بشارت از یک انقلاب کلی جهانی است به دست مردی از فرزندان هاشم که بر دین جدّ خویش باشد.
نکته ی 1: هاشم جد حضرت محمّد(ص) است.
نکته ی 2: جاماسب کسی بود که مدّتی نزد زرتشت کسب معارف نمود.
*منبع: بشارات عهدین،محمد صادقی تهرانی،ص285
***********************************************************
در جاماسب نامه عبارات دیگری از زرتشت در مورد پیامبر اسلام و دولت مهدی(عج) و رجعت گروهی از مردگان نقل شده است:
((پیغمبر عرب آخر پیغمبران باشد که در میان کوه های مکّه پیدا شود و بر شتر سوار شود،قوم او شتر سواران خواهند بود، و با بندگان خود چیز خورد و به روش بندگان نشیند و او را سایه نباشد،و از پشت سر مثل پیش رو ببیند و دین او اشرف ادیان باشد...و از فرزندان دختر آن پیغمبر که خورشید جهان و شاه زمان نام دارد کسی پادشاه شود در دنیا به حکم یزدان که جانشین آخر آن پیغمبر باشد در میان دنیا که مکّه باشد و دولت او به قیامت متّصل شود و بعد از پادشاهی او دنیا تمام شود و آسمان جفت گردد و زمین به آب فرو رود و کوه ها برطرف شود و اهرمن کلان را که ضد یزدان و بنده ی عاصی او باشد بگیرد و در حبس کند و از خوبان و پیمبران گروه بسیار را زنده کند و زنده کند از بدان گیتی و کافران گروهی را.))
این فرازها کاملا واضح می باشد.
*منبع: بشارات عهدین،محمّد صادقی تهرانی،ص272